Even bijkomen - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Melissa Zwart - WaarBenJij.nu Even bijkomen - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Melissa Zwart - WaarBenJij.nu

Even bijkomen

Door: Melissa Zwart

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Zondag was het dan eindelijk zover. Om 6.00 uur in de ochtend stonden we klaar op het station om te vertrekken richting Schiphol. De vlucht was helaas 2 uur vertraagd doordat een motor die voor de airco zorgde niet werkte. Ik heb een leuke vliegangst dus van mij mocht het wel een beetje sneller gaan. Het was een vlug die ongeveer 11 uur duurt is toch wel erg lang. Ondanks alle luxe die we hadden! Samen met een van mijn missieleden hadden we maar liefst 4 vliegtuigstoelen tot onze beschikking. Ook het vliegtuig eten is verrassend lekker! Je zult niet verhongeren in ieder geval..

Toen we dan eindelijk geland waren konden we naar de taxi die ons zou komen ophalen en wegbrengen naar het hotel. Hier zouden we de eerste nacht doorbrengen. In Zuid-Afrika rijden mensen aan de linkerkant van de weg en dat zijn wij natuurlijk nog niet gewent. Helaas was er geen taxi... en tja wat doe je dan in een land dat je nog niet kent? Gelukkig ging er nog een vanuit de airport zelf die ons wel kon brengen.

Vliegtuigen vlogen over het hotel, het leek wel alsof er een aanslag gepleegd werd. Zo dicht vlogen de vliegtuigen over. Wat een herrie! In de ochtend hebben we lekker een ontbijtje gehad, buiten in het zonnetje aan het zwembad. Wat hebben we het toch slecht...

We zijn toen de huurauto gaan ophalen maar deze was iets te klein voor alle bagage die we hadden meegenomen. Gelukkig konden we een andere mee krijgen. Op weg naar The North West University waar we al die 7 weken gaan verblijven. Wat een mooie campus is het! Je kijkt je ogen uit. Een hele andere cultuur maar iedereen is zo vriendelijk.

We hebben wat boodschapjes gedaan, eten en drinken maar ook zijn we naar Crazy Plastics geweest. Hier konden we voor een paar euro, of ja rand gebruiken ze in Afrika, een tafeltje kopen.

Even een beetje acclimatiseren. Het is erg warm, gemiddeld 28 tot 30 graden. We zijn een beetje de beurt aan het leren kennen, welke winkels er zijn en hoe de campus eruit ziet. Deze week gaan we veel mensen ontmoeten waar we mee samen gaan werken. Een aantal etentjes staan gepland en een aantal rondleidingen. Op dit moment is het nog even bijkomen van de reis, de cultuur, het temperatuur verschil etc.


Ik ben heel erg benieuwd hoe de aankomende week eruit gaat zien! Ook wil ik iedereen nog bedanken voor alle lieve berichtjes & cadeautjes!




  • 03 Februari 2015 - 21:49

    Jill:

    Wat een mooi verhaal, t zal zeker allemaal wennen zijn! Maar je zal daar zeker snel gewend zijn. Missen in de klas doe ik je zeker! Kijk je oogjes maar lekker uit en geniet d'r van mup!

  • 03 Februari 2015 - 22:00

    Hilde:

    Eindelijk aangekomen! Ik zag op de foto dat je een mooi nieuw appartement hebt, das fijn! Laat maar komen die foto's zou ik zeggen...kunnen wij hier in de kou ook een beetje mee genieten :-) En let op met de zon hè...of is het al te laat :-P

  • 03 Februari 2015 - 22:22

    Cathy:

    Hoi moppie ben blij jou verhaal te lezen. Heerlijk wat een lekker temperatuur om jaloers te worden. Hier is het maar koud. Wou dat het al Lente was. Zo te lezen staat er komende week veel te doen. Zal zeggen geniet ervan.

  • 08 Februari 2015 - 12:27

    Karin Van Hout:

    Hoi Melissa, Goed te horen dat de heenreis goed is verlopen, en dat zelfs het vliegen je goed is afgegaan. Weet zeker dat je een hele mooie en indrukwekkende tijd tegemoet gaat. Ik ga je volgen. Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Lees hier mijn bijzondere ervaringen tijdens mijn werkstage op de EvatonWest DayCareCenters in Zuid-Afrika! Ik neem jullie graag mee tijdens mijn reis...

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 4771

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

EWDCC stage

Landen bezocht: