Aftellen! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Melissa Zwart - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Melissa Zwart - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Melissa Zwart

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Januari 2015 | Nederland, Helmond

Welkom op mijn blog voor het bijzondere project: EWDCC,

Een aantal weken voor kerst kreeg ik een interessante vacature in mijn mailbox. Werkstage bij de Day Care Centers in Evaton West, Zuid-Afrika!
Dat klinkt interessant dacht ik en ook nog een heel gaaf land, en ben vlug gaan lezen wat het allemaal inhield.
Oeps.. nog maar 3 dagen om te reageren? Even bellen naar thuis wat zij daarvan vinden. Met een hoop steun en enthousiasme van thuis uit ben ik gaan solliciteren. En ja hoor.. ik mocht op gesprek komen! Op school kwam ik in contact met een andere studente die onlangs terug was gekomen. Na uren kletsen over het avontuur waren we eigenlijk nog niet uitgepraat. Maar ze zou voor me duimen, en dat is gelukt!

Na een hele hoop vragen en antwoorden, stukjes in het Engels spreken en rode wangetjes van de spanning tijdens het sollicitatie gesprek was het een paar dagen later bekend, ik ben uitgekozen samen met 3 anderen om aan dit bijzondere project mee te mogen doen.

Zondag 1 februari is het dan eindelijk zover, om 6 uur in de ochtend verzamelen op het station in Eindhoven en om 10 uur vliegen we dan eindelijk van Schiphol. Op werkstage naar Zuid-Afrika.... Op dit moment ben ik echt aan het aftellen. Ik mag 7 weken stage lopen op kinderdagverblijven in Evaton West (vlak bij Johannesburg). Ik verblijf op de campus van de North West University in Vanderbijlpark. Samen met Sigrid, Chantal en Cindy mag ik daar op missie om onze kennis over te dragen over het fantastische beroep dat wij uitoefenen. In een paar weken tijd hebben we elkaar enigszins moeten leren kennen en moeten voorbereiden. Maar hoe bereid je je voor op iets waarvan je totaal niet weet wat je kunt verwachten?

Het vorige team is zo aardig geweest ons een mooi beeld te geven van hun ervaringen doormiddel van een PowerPoint presentatie. Dit maakte alles nog een beetje spannender.

We kregen een leuk potje met een zaadje erin als symbool dat we elke missie de mensen in Afrika beetje bij beetje kunnen helpen en laten groeien doormiddel van onze kennis. (En het plantje groeit goed hoor dames, dat beloofd wat voor in Afrika) De missie is nu toch echt overgedragen aan ons. Skype is geïnstalleerd en de blog is aangemaakt. Het komt steeds dichterbij, het missen van je familie & vrienden, je eigen bedje, het PSV stadion waarbij ik met alle liefde en plezier werk, de omgang en praatjes met de klanten van de AH en de kinderen & collega's die ik ga missen op mijn stageplaats hier in Nederland.

Ik ben in ieder geval erg enthousiast, heel nieuwsgierig naar het land de mensen en de gewoontes die er zijn. Ik ben dankbaar voor deze kans die ik krijg en de positieve reacties. Via deze blog blijf je op de hoogte!

Liefs,

Melissa






  • 24 Januari 2015 - 21:49

    Jill:

    Mooi geschreven meid! Ben jaloers

  • 24 Januari 2015 - 21:52

    Cathy:

    Lieve Melissa ik ben echt blij voor jou. Maar zover van mij van dan wees alsjeblieft voorzichtig geniet wel van jou verblijf in Afrika. Wat zullen jou familie vrienden jou geliefde en mij jou vreselijk missen maar ik zal jou zeker jou blok volgen. Lieve schat tot gauw and take care.

  • 24 Januari 2015 - 21:55

    Wendy :

    Gaaf Melissa !
    Geniet van de voorbereidingen !

  • 24 Januari 2015 - 22:21

    Mama:

    Lieve melissa heel veel plezier en geniet ervan. Dit pakken ze je nooit meer af!!!!! Xxxxxx mama

  • 24 Januari 2015 - 22:52

    Fam Tilburgs:

    Melissa heel veel succes en plezier gewenst. We zullen je volgen.

  • 24 Januari 2015 - 23:25

    Hilde:

    Lieve Melis, ik wens je heel veel plezier en succes! Ik zal je (soep) missen! :-P

  • 25 Januari 2015 - 15:16

    Jelita:

    Lieve Melissa,
    Super gaaf ! Ben enorm blij voor je. Ik ga je avontuur vanuit hier meevolgen.
    Heel veel plezier en succes alvast
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Lees hier mijn bijzondere ervaringen tijdens mijn werkstage op de EvatonWest DayCareCenters in Zuid-Afrika! Ik neem jullie graag mee tijdens mijn reis...

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4796

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

EWDCC stage

Landen bezocht: